1

W piątek (8.04) odbyło się podsumowanie projektu ekonomicznego „Na własne konto”- projektu edukacji ekonomicznej, skierowanego do uczniów gimnazjów z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich, którego pomysłodawcą i głównym wykonawcą jest Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.  Celami projektu było: poszerzanie wiedzy ekonomicznej uczniów, kształtowanie podstaw przedsiębiorczości, przekazanie umiejętności świadomego planowania własnej ścieżki zawodowej, zmniejszenie dysproporcji w znajomości narzędzi finansowych pomiędzy młodzieżą miejską, a młodzieżą pochodzącą z terenów wiejskich. Projekt ten został podzielony na dwie części. I część odbyła się w ferie zimowe. II część trwała od 1.02 do 31.03. Efektem pracy w II etapie miała być praca konkursowa, na którą składał się biznesplan spółdzielni uczniowskiej. Nasi uczniowie postanowili na potrzeby projektu stworzyć spółdzielnię uczniowską SMART&young, która świadczyłaby usługi w zakresie ręcznej myjni samochodowej, korepetycji koleżeńskich oraz zajęć tematycznych m.in. zajęć sportowych, plastycznych oraz z języka angielskiego. Przez 2 miesiące uczniowie gimnazjum dzielnie zbierali wszystkie niezbędne informacje, przeprowadzali badania ankietowe oraz tworzyli prezentacje konkursową. Dodatkowo postanowiliśmy wziąć udział w konkursie na reklamę spółdzielni uczniowskiej i nagraliśmy krótki filmik, który został umieszczony na YouTube. Rozwiązanie konkursu nastąpi w czerwcu, jednak już w maju na reklamę będzie mógł głosować każdy, kto posiada konto na Facebooku. To od internautów zależy, która reklama wygra! Z niecierpliwością czekamy na rozwiązanie konkursu i liczymy na pomoc podczas głosowania na reklamę spółdzielni uczniowskiej.
Podczas podsumowania zostały także rozdane nagrody, dla najlepszego ucznia, który zdobył największą liczbę punktów w ciągu całego projektu z zadań indywidualnych. Najwięcej punktów zdobyła Karolina Lekowska (II G), kolejne dwa miejsca zajęły Dorota Kordus oraz Julia Tomaszewska (III G). Nagrodami były zestawy gier planszowych Monopoly ufundowane przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Głosy na reklamę można oddać od 5-15 maja pod linkiem 

https://www.facebook.com/nawlasnekonto/app/311168525678926/